فیلم های مستند، سفیران فرهنگ و هنر ایران هستند
نوشته شده توسط : blpwjob

'فتح الله امیری' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: علاوه بر فیلم های داستانی كه در هر دوره ای، تعدادی از آنها برجسته و مشهور می شوند، فیلم های مستند نیز توان بین المللی شدن را دارند.

وی گفت: به خاطر اختلاف زیاد بین سینمای داستانی با واقعیت، این سینمای مستند است كه می تواند فرهنگ را به سایر كشورها منتقل كند و به معرفی آداب و رسوم و فرهنگ ایرانیان بپردازد.

به گفته این مستندساز، فیلم های مستند همچنین می توانند به صورت غیرمستقیم به جذب توریسم فرهنگی و نیز طبیعت گر كمك كنند.

امیری ادامه داد: رونق بخشیدن به فیلم های مستند، بخشی از وظیفه فیلمسازان مستند است و بخش دیگر به نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی باز می گردد. فیلمسازان وظیفه خود را در این زمینه به خوبی ایفا می كنند و در مقابل نیز انتظار می رود سایر بخش ها نیز همراهی لازم را داشته باشد.

به گفته وی، تعداد فیلم های مستند خارجی به نسبت آثار داستانی به مراتب بیشتر است و این امر باید در كشور نیز تقویت شود.

سازنده فیلم مستند 'در جستجوی پلنگ ایرانی' خاطرنشان كرد: البته این واقعیت وجود دارد كه فیلم های داستانی مخاطب بیشتری دارند اما در صورت توجه بیشتر می توان مردم را نیز به آثار مستند علاقه مند كرد. ضمن آنكه استقبال از اكران فیلم 'در جستجوی پلنگ ایرانی' در جشنواره فیلم فجر بسیار دور از تصور و باعث امیدواری بود.

وی گفت: بیش از هشت سال به صورت تخصصی بر موضوع حیات وحش تحقیق و پژوهش كرده ام و حاصل این تجربیات منجر به تولید این فیلم مستند شد.

امیری اضافه كرد: انقراض شیر ایرانی، ببر مازندران و یوزپلنگ آسیایی و خطر انقراض پلنگ ایرانی سبب شد تا این فیلم را بمنظور هشداری به مسوولان و مردم تهیه كنم.

وی با بیان آنكه حفاظت از محیط زیست و حیات وحش به فرهنگسازی نیاز دارد، افزود: نباید مردم به شكار پلنگ یا ببر افتخار و به عنوان تفریح به این امر نگاه كنند.

این فیلمساز، هزینه ساخت فیلم مستند خود را بیش از 70 میلیون تومان عنوان كرد و گفت: بخشی از این هزینه را صدا وسیما متقبل شده است و به احتمال زیاد سال آینده از شبكه مازندران و شبكه های سراسری پخش خواهد شد.

فیلم 'در جستجوی پلنگ ایرانی' از جمله آثار مستند به نمایش درآمده در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر بود.

امیری اكنون با مشاركت 'نورالله فتاحی' مشغول ساخت مستند 'صدا بود و سیاهی' با موضوع مین های باقی مانده از جنگ ایران و عراق است.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فحر فردا(یكشنبه) پایان می یابد.

فراهنگ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: